
סיכת דש לקמפיין, איך בוחרים בטובה ביותר
סיכות הקמפיין הפוליטיות מלוות כמעט כל מערכת בחירות בעולם, החל ממסעות בחירות לפרלמנטים ונשיאים וכלה במרוץ למועצת התלמידים. הסיכות הפוליטיות הראשונות היו כמובן בארה"ב, מולדת סיכות הדש, כבר ב 1789 לפני כמעט 230 שנה כאשר המועמד לנשיאות היה ג'ורג' וושינגטון. מאז זרמו הרבה מים בנהר הקולורדו ומעט בירקון, העולם השתנה וגם סיכת הדש כבר אינה אותה סיכה תמימה. במאמר הזה ננסה לתת מספר טיפים לעיצוב סיכת קמפיין טובה.
השטח
סיכת הדש המקובלת ביותר היא סיכה בקוטר 5.7 ס"מ (2.25 אינצ'), זה יותר גדול מכל המטבעות שנמצא בארנק אבל הרבה יותר קטן מכל שלט חוצות, או אפילו שלטון. התוכן אמור להתרכז בעיגול הפנימי ולא להידחף לשוליים מה שמקטין עוד יותר את שטח העבודה
יותר זה פחות
כאשר מדובר בעיצוב סיכת קמפיין ובכלל, מומלץ לא להשתגע. רצוי לבחור אלמנטים עיצוביים בקפידה ובקמצנות, לא להעמיס. חשוב לוודא שם המועמד הוא מובלט, מה שמגביל עוד את האלמנטים עיצוביים אחרים שניתן להוסיף. זה יכול להיות קשה, אם נרצה לשלב תמונה, שם וסיסמה על אותו כפתור. במידה ומתבססים רק על תמונה או לוגו חשוב להיות בטוחים כי הבוחרים יבינו את מי הסיכה מייצגת.
הומור, לא תמיד מצחיק
משחקי מילים ובדיחות יכולים להיות דרך מצוינת כדי ללכוד תשומת לב ועניין, אולם חשוב לזכור מי הקהל אליו אנו מנסים להגיע. לעיתים האמירה המצחיקה והחכמה תתקבל אצל חלק מהקהל כטפשית ופוגעת. משחק מילים גרוע או בדיחה לא מובנת ישרתו דווקא את המתחרים.
צבע
כשמדובר על צבעים לסיכת דש למפלגה או מועמד, נבחר תמיד את הצבע המזוהה עם המפלגה או הרעיון. גם צבעי דגל המדינה או העיר ישרתו היטב את הרעיון בחלק מהמקרים. טיפ שעשוי לסייע לסיכות שלכם להתבלט הוא לעצב מספר קטן של סיכות בצבעים שונים. אלה יתבלטו כיוון שאינם נפוצים עבור כפתורים פוליטיים.
סיכות דש "חכמות"
גם בעידן הפייסבוק והטוויטר לסיכת הדש יש מקום ואולי אפילו יותר מבעבר. אנחנו נמצאים בעולם חדש של מסרים קצרים וממוקדים והסיכה הקטנה משתלבת יפה מאד בעולם כזה. המסר על הסיכה יכול להיות סלוגן קצר, כתובת אינטרנט או אפילו השטאג.
לעיצוב סיכת דש מדהימה לקמפיין, מוזמנים להשתמש במעצב האינטרנטי של PrintAll