kaftor@target.co.il 055-7219654

סיכות דש נתניה הונגריה

סיכות דש נתניה הונגריה

שמחנו לשלוח סיכות דש לארוע מרגש של הקמת מצבת זיכרון לרב בנימין זאב קראוס.
הטכס נערך בכפר סולאד, כפר הולדתו של הרב, הרב קראוס שימש כרב ראשי של העיר דברצן במשך 30 שנה 1891-1921. היוזם והמארגן, מר זאב אורן מנתניה (השמאלי בתמונה).

וזה מה שכתב בפייסבוק (תרגום) ראש עיריית שיופוק הונגריה (הימני בתמונה):
ידוע שיש לנו קשר נהדר עם העיר התאומה נתניה, ישראל. איש הקשר בעיריית נתניה הוא מר זאב אורן. הוא מגיע באופן קבוע לארצנו, לעיר שלנו, ואם יש לנו משלחת שנוסעת, הוא 'המארח' שלנו שם . זאב הוא בעל שורשים הונגריים ודובר הונגרית מעולה. ב- 19 באוגוסט הוזמנתי לאירוע משפחתי מטעם שיופוק. סבא רבא של זאב, ויליאם קראוס (1853-1921), רבה לשעבר של דברצן, נולד בסולאד. מצבת זיכרון נחשפה בחצר בית הכנסייה הרפורמיסטית בסולאד.

ראש העיר המקומי, כמו גם נציגי הכנסיות הנוצריות, קרובי משפחה מכמה יבשות בעולם, ונוכחותם של מקומיים ואנשים מוזמנים אחרים, כולל שיופוק, שיבחו את פעילותו של הרב הראשי. גילינו שהיה ילד חכם ומוכשר, והוריו, בקושי כלכלי רב, שלחו אותו ללימודים. הוא התחנך בישיבות בטאב ובטאטה, לאחר מכן קיבל תעודת סמיכה לרב בברטיסלבה, ומאוחר יותר תעודת מורה. הוא הפך למורה בעיירה רב-לאומית, Szaszrégen, שם הקים בית ספר יסודי בשפה הונגרית. בקיסקונהאלאס היה רב בתחילה, אחר כך רב ראשי בדברצן.

על פי תיעוד עכשווי, לפני מותו הוא נשא תפילה למולדת ההונגרית, לעיירה, לשכנותיה, למאמינים ולמשפחה. הוא בירך את הצעיר מבין ארבע עשרה ילדיו ומת בשקט ללא סבל. "

שהאלוהים ימשיך לתת לו לנוח בשלווה …

  • לקוח: זאב אורן
  • תאריך: 2019
  • קטגוריה:

הוספת תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *