kaftor@target.co.il 055-7219654

סיכות דש לסוף מסלול, לא רק בצה"ל…

סיכות דש לסוף מסלול, לא רק בצה"ל…

זה מה שכתבו לנו החברים בצוות עמיתים:
גישת ה-DBT פותחה לפני כ-40 שנים על ידי הפסיכולוגית מרשה לינהן, כטיפול להפרעת אישיות גבולית, אשר טיפולים אחרים בה לא היו יעילים.
ברבות השנים, הטיפול אכן הוכח כיעיל והורחב לשימוש במגוון מצבים קליניים של חוסר ויסות רגשי.
לימוד המיומנויות לוויסות רגשי מתבצע לרוב בקבוצה המונחית על ידי צמד מנחים-מטפלים. המשתתפים עוברים מעין קורס של שנה, אשר בו נלמדות 4 אשכולות ("מיינדפולנס", "עמידות במצוקה", "וויסות רגשות", "יעילות בין אישית") המיומנויות לוויסות רגשי פעמיים. כל אחת משתי הפעמים הינה מחזור (או "סייקל" כפי שאנו מכנים זאת) שמשכו כחצי שנה.
כיוון שהטיפול במצבים אלו עלול להיות קשה במובנים רבים, הן למטופל והן למטפל, הגישה עוסקת רבות בהתבוננות בדרכים להגברת מוטיבציה.
זה די מפתיע לגלות, עד כמה פעולות מינימאליות של חיזוק חיובי על מאמץ והשתדלות נתפשים כמתגמלים ומעודדים משתתפים להתאמץ כנגד קשיים בדרך.
הרעיון בעיצוב סיכת "בוגר סייקל" היה שעם הגעה לסיום סבב שכזה, לאחר שהמשתתף התמיד וסיים מחזור אחד של לימוד ארבע המיומנויות – הוא/היא יזכו בסיכה (בדומה לסיום מסלול בצבא) שיעיד על כך שהם השלימו משימה. שיש להם את היכולת והידע לשלוט טוב יותר בחייהם. שהם השיגו מטרה ושהסביבה מוקירה ומכירה בהישג ושהציפיות הן בהתאם.
איננו מכירים קבוצות אחרות בארץ או בעולם שנוהגות כך, ויתכן ששווה לפרסם זאת, מאחר והתגובות שאנו מקבלים לקבלת הסיכה וההכרה הנלווית לה הן ברורות ועוצמתיות.
אנו מבקשים להודות על שיתוף הפעולה אתכם ומקווים שלאורך השנים נזמין עוד ועוד סיכות שכאלו, מאחורי כל אחת מהן, ישנו מתמודד/מתמודדת עם קשיים גדולים, סבל רב והרבה אומץ לשנות את הגורל.
צוות "עמיתים" הינו צוות מטפלים אשר חבר יחד במטרה להעניק את כלל מרכיבי טיפול DBT ובשאיפה לעשות זאת באופן המוצלח, המקצועי והיעיל שניתן.
בתודה ובברכה,
צוות עמיתים

ואנחנו נוסיף:
שיהיה בהצלחה ענקית לכל המטפלים, המטופלים וכל השאר.
לאתר האינטרנט של עמיתים

הוספת תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *